Tjeckien... dag 6

Nu har vi varit här i sex dagar.
i 2 dagar har det varit sol, resten regn. Typ!
Har kommit så mycket regn så att alla vattendrag är på gränsen till att svämma över.
Dock slutade det att regna vid 12 tiden idag såååå, vi hoppas att det förblir så resten av dagen.
Imorgon sägs det att solen ska komma fram och att den är här för att stanna.
Hörde att samma sak skulle hända hemma i Sverige!
Gott!

Om de blir så här imorgon skall jag SOLA.
Dusan ska nämligen jobba i trädgården. Ny sten ska läggas runt huset.
Blir inget Brno...
Vägen dit var visst översvämmad... hm!
Får se den staden nästa gång vi är nere.

Idag har vi gottat oss framför tvn. Jag har kollat på Twilight och sen märkligt nog visades en svensk film på en av filmkanalerna som inte var dubbad. Wuhoo...
En film med Micke Nyquist... hm, heter han så!?
Handlade om han och hans son. Hans fru och andra son dog i en bilolycka. Kommer inte ihåg vad den heter, men bra är den.

Sen körde vi en tur till stan...
Kollade på floden som rinner igenom stan och sen fick jag handla lite :)
Dock är det inte så mycket att välja mellan här i denna stan... men smink har jag handlat massor.
Och 2 klänningar... Lika dana men i olika färger!
Gillar att handla billigt :)




Dusan är ute med sin pappa just nu...
När han kommer in ska vi åka upp i bergen bakom kyrkan och kolla på utsikten.

Sen ska han ut och springa sin runda...
Jag!?
Kanske en tur till puben!? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0